top of page

Varumärken

För oss på Hantverkargatan 23 är det viktigt att alla produkter vi arbetar med och säljer till er kunder är produkter som inte bara är bra för oss människor, utan också vår planet. Därav har vi valt att samarbeta brett med ett fåtal varumärken som vi både litar och tror på.

Davines
Davines

Hårvårdsmärket Davines grundades av familjen Bolatti i Italien 1983, och är idag är ett av Europas snabbast växande varumärken som finns representerade i 75 länder. Märket har erövrat världen med sin enkla och modernt tidlösa stil och design, och har dessutom rekryterat flera av de allra främsta inom den globala professionella hårvårdsindustrin.

Davines fokuserar på kvalitet, och satsar på att skapa de allra bästa produkterna med stor omtanke och respekt för miljö och människa. Därför används en hög nivå av naturliga ingredienser i deras produkter, vetenskapligt framtagna för att garantera en autentisk och nyskapande känsla. Davines arbetar i symbios med natur och vetenskap, innehåll och stil, människa och kraft.

Davines har sedan flera år tillbaka haft ett samarbete med LifeGate. Detta innebär i praktiken att stora delar av Davines produkter tillverkas med 100% ren energi från sol, vind, vatten och jord. Davines kompenserar alltså alla sina koldioxidutsläpp vid tillverkningen. Detta görs genom att plantera skog som motsvarar koldioxidutsläppen. Davines är en av de första italienska kosmetiska varumärkena att samarbeta med Zero Impact®. Vid 10 års jubileet av samarbetet så utsåg LifeGate Davines till ”Zero Impact® Ambassador” tack vare sitt stora engagemang.
Davines är ett B-corp företag sedan 2016.

Butter London

butter LONDON™ grundades 2005 med inspiration från den kaxiga atmosfären från Londons gator. Målet: att skapa produkter som är bra för naglarna utan att kompromissa med färg, kvalitet och prestanda. Varje bra idé startar oftast med ett enkelt problem och butter LONDON ville utmana utbudet som fanns, vilket var nagellack som inte alltid var bra för nageln och ett begränsat färgutbud. Sedan start har butter LONDON utökat sitt sortiment med fler produkter och färgnyanser, hela tiden med fokus på noga utvalda vårdande ingredienser för naglar och nagelband, som exempelvis bambuextrakt, diamantpuder, biotin, E-vitamin och kalcium, för att nämna några. Resultatet är ett lekfullt varumärke inom premiumsegmentet med uppskattade produkter för naglar och händer som både är vårdande, snygga och högkvalitativa.

Varumärkets symbol är den ikoniska korpen vid namn Branwen - en av de sex fängslande korparna på Tower of London. Det sägs att om korparna överger palatset kommer kronan falla och Storbritannien med den. Branwen, som du hittar på korken på nagellacken, har fått sitt namn från den walesiska kärleks- och skönhetsgudinnan och vakar över butter LONDONs produkter.

I korthet:
• Vårdande nagelprodukter med växtbaserade ingredienser
• Högkvalitativa, lättapplicerade nagellack med lång hållbarhet på nageln
• Brett utbud av nagelvårdsprodukter med aktiva ingredienser
• Även nagellacken är vårdande med bambuextrakt som stärker nageln och diamantpuder för uppljusande effekt
• Glutenfritt och veganskt sortiment

Butter London Produkt
Label.M
LabelM

Med över 60 års erfarenhet i branschen och grundat av Toni Mascolo och Sasha Mascolo-Tarbuck så eftersträvar vi att stärka och lyfta frisörers kunskap med kreativitet och utbildning. Vårt mål är att stödja våra kunder så att de kan uttrycka sitt sanna och autentiska jag. Vidare så värderar vi att vara inkluderande och etiska med ett medvetet miljötänk.

​

Den nya och förbättrade label.m serien har blivit uppgraderad till att leverera resultat som aldrig förr. Från våra biokompatibla ”Cleanse & Condition” formuleringar till våra hög presterande stylingprodukter så är vi starkt drivna av mode och hållbarhet.

VI DRIVS AV ATT SKAPA INNOVATIVA EKO-MEDVETNA HÅRVÅRDSPRODUKTER MED INGREDIENSER SOM ÄR BRA FÖR DIG OCH FÖR PLANETEN.

Alla produkter i label.ms serie är testade av vårt prisvinnande TONI&GUY team som består av professionella frisörer med stark tradition och erfarenhet av varumärket. Vidare är vi ett globalt varumärke som har testats på alla marknader runt om i världen innan de har godkänts. Alla våra produkter är könsneutrala och passar alla åldrar.

bottom of page